W Chinach odkryto skamieniałości gigantycznych węży

Źródło: ZmianynaZiemi

Badacze z Chin dokonali niezwykłego odkrycia w dorzeczu rzeki Zuojiang, w regionie autonomicznym Guangxi Zhuang, na południu kraju. Odnaleziono tam skamieniałe kości węża żyjącego około 6000 lat temu, w okresie neolitu.

Agencja informacyjna Xinhua podaje, że odkrycie to może przyczynić się do zrozumienia historii prehistorycznych węży oraz praktyk łowieckich tamtych czasów. Istnieje możliwość, że starożytni mieszkańcy tego regionu polowali na węże i spożywali je jako pokarm.

Naukowcy odnaleźli skamieniałe kręgi węża należące do gatunku Python bivittatus. Szacunki długości ciała tego konkretnego osobnika wynoszą około 4,58 metra, co czyni go najdłuższym dotąd odkrytym wężem tego gatunku w Chinach, gdzie poprzedni rekord wynosił 3,56 metra.

Yang Qingping z Instytutu Ochrony Zabytków Kultury i Archeologii w prowincji Guangxi zauważył, że na większości odkrytych skamieniałych kości można zaobserwować domniemane ślady ognia. Ponadto w pobliżu odnaleziono kości ssaków z uszkodzeniami, które mogły być spowodowane narzędziami tnącymi.

Odkrycia te sugerują, że dieta starożytnych mieszkańców tego regionu była zróżnicowana, z dużym udziałem mięsa różnych zwierząt. Warto dodać, że dorzecze rzeki Zuojiang obfituje w szczątki prehistorycznych zwierząt i roślin. W regionie tym znajduje się także kolekcja malowideł naskalnych, która została wpisana na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO w 2016 roku.