W Kolumbii odkryto cztery nowe gatunki pająków tarantuli

Źródło: Pixabay.com

W sercu kolumbijskiego regionu Pacyfiku, zwanym również Biogeograficznym Regionem Choco, odbyła się wyjątkowa wyprawa naukowa, której celem było zgłębienie tajemnic pająków z rodziny Mygalomorphae. Ta różnorodna rodzina zawiera wiele fascynujących gatunków, takich jak ptaszniki, padlinożercy i wiele innych. Wszystko to zaowocowało odkryciem czterech nowych gatunków tarantuli, rozszerzając naszą wiedzę o tej niezwykle bogatej bioróżnorodności.

Region Choco, zlokalizowany wzdłuż Oceanu Spokojnego, słynie z ogromnej różnorodności biologicznej. Niestety, pomimo tego bogactwa, nadal jest to teren niewystarczająco zbadany, szczególnie w kontekście pajęczaków. Najnowsza ekspedycja do Ogrodu Botanicznego Pacyfiku w Bahia Solano miała na celu zmienić tę sytuację.

Rodzina pająków Mygalomorphae jest niezwykle interesująca. Zawiera w sobie różnorodne gatunki, takie jak ptaszniki, pająki traperskie czy lejkowate. Wszystkie one są drapieżnikami, żyją na lądzie, a ich specyficzne rozmieszczenie geograficzne czyni je gatunkami endemicznymi.

Efektem ostatniej wyprawy było odkrycie czterech nowych gatunków tarantuli: Ummidia solana, Euthycaelus cunampia, Neischnocolus mecana i Melloina pacifica. Każdy z tych gatunków został dokładnie zbadany, opisany i zilustrowany, co dostarczyło cennych informacji na temat ich cech morfologicznych, taksonomii i biogeografii. Tym samym, badania te przyczyniają się do naszego zrozumienia niezwykłego bogactwa gatunków i endemizmu tego regionu.

Ummidia solana to pająk trębacz, który nazwano na cześć miejscowości, w której go odkryto. To pierwsze stwierdzenie obecności rodzaju Ummidia w Biogeograficznym Regionie Choco.

Melloina pacifica, nazwana na cześć regionu Pacyfiku, w którym żyje, jest pierwszym opisanym gatunkiem rodzaju Melloina w Kolumbii. Jego odkrycie rozszerza zasięg geograficzny tego rodzaju poza granice Wenezueli i Panamy.

Euthycaelus cunampia to gatunek tarantuli, którego nazwa jest hołdem dla dwóch członków rdzennej społeczności Embera z Mekan. To pierwsza opublikowana informacja o występowaniu rodzaju Euthycaelus i podrodziny Schismatothelinae poza regionem andyjskim i wschodnią Kordylierą w Kolumbii.

Na koniec, Neischnocolus mecana, nazwana na cześć miejscowości Bahia Solano, jest czwartym opisanym gatunkiem Neischnocolus w Kolumbii.

Odkrycie tych czterech nowych gatunków tarantuli w regionie Pacyfiku w Kolumbii dostarczyło cennych informacji o biologii i ekologii tych fascynujących stworzeń. Ummidia solana, Melloina pacifica, Euthycaelus cunampia i Neischnocolus mecana to niewątpliwie wspaniałe dodatki do naszej wiedzy o bioróżnorodności Kolumbii i świata. Jedno jest pewne – nie możemy doczekać się następnych odkryć.