US Navy chce stworzyć "kosmiczne" panele słoneczne

Źródło: John C. Mankins/U.S. Navy
Jak informuje Marynarka Wojenna Stanów Zjednoczonych, trwają obecnie prace nad ogromnymi panelami słonecznymi, które jednak zamiast znajdować się na powierzchni Ziemi, zostaną umieszczone w przestrzeni kosmicznej.

Projekt jest prowadzony przez Paula Jaffe'a, inżyniera zajmującego się technologią kosmiczną w US Naval Research Laboratory. Koncepcja zakłada wyniesienie modułów słonecznych w przestrzeń kosmiczną, gdzie roboty będą je następnie składać w jeden ogromny panel, który będzie przekształcać energię słoneczną w częstotliwość radiową. Ta natomiast będzie przesyłana na Ziemię do specjalnych odbiorników.

Naukowcy pracujący nad tym projektem sami przyznali, że brzmi to jak technologia rodem z filmów science fiction - ogromny panel słoneczny o szerokości jednego kilometra będzie gromadzić i przesyłać energię na Ziemię. Dzięki projektowi będzie można zasilać instalacje wojskowe a nawet całe miasta.

W przypadku wynoszenia jakiegokolwiek sprzętu w przestrzeń kosmiczną, istotną rolę pełni jego masa, która z kolei przekłada się na wkład finansowy. Jaffe przyznaje, że każdy komponent musi być dość lekki i ma to kluczowe znaczenie w jego projekcie.

Źródło: http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2582844/US-Navy-reveals-plot-beam-power-SPACE-using-giant-orbiting-solar-panels.html