Japońscy naukowcy odkryli, że dana osoba może być uczulona na innych ludzi

Źródło: Pixabay.com

Pytanie, czy sama obecność człowieka może wywołać reakcje alergiczne u innych osób, od wielu lat budzi kontrowersje i sceptycyzm. Wielu uważało to bardziej za stan psychiczny niż obiektywną rzeczywistość. Jednak zespół naukowców z Japonii postanowił raz na zawsze rozwikłać tę tajemnicę dzięki przełomowemu badaniu, które może ostatecznie odpowiedzieć na niektóre pytania.

Badanie, w którym uczestniczyło 20 osób przekonanych o swoim wpływie na reakcje alergiczne innych, oraz 24 zdrowych ochotników, miało na celu porównanie różnic fizjologicznych między dwiema grupami i ustalenie, czy te twierdzenia mają naukowe podstawy. Po dokładnej analizie naukowcy odkryli znaczącą różnicę między tymi dwiema grupami. Ludzie, którzy myśleli, że mogą powodować alergie u innych, mieli wyższy poziom niektórych związków na skórze, takich jak aceton, toluen i merkaptany, w porównaniu z grupą kontrolną.

Szczególny niepokój budzi toluen, znany środek drażniący. Nawet śladowe ilości toluenu w powietrzu mogą powodować objawy, takie jak podrażnienie skóry, dyskomfort oczu i nosa, podrażnienie gardła, zawroty głowy, nudności i ból głowy.

Chociaż badanie to nie dostarczyło ostatecznego wyjaśnienia mechanizmów tego zjawiska, było to znaczący krok w odkrywaniu tajemnic tego niezwykłego zjawiska. Uzyskane wyniki sugerują, że twierdzenia te mogą mieć podłoże fizjologiczne, a nie czysto psychologiczne.

Dr Hiroshi Nakamura, jeden z wiodących badaczy, wyraził swoje podekscytowanie wynikami, mówiąc: „To badanie kwestionuje nasze wcześniejsze rozumienie reakcji alergicznych spowodowanych obecnością innych ludzi. Dowodzi, że twierdzenia te mogą mieć podstawy naukowe i otwiera nowe drogi do dalszej nauki."

Badanie wzbudziło zainteresowanie i ciekawość naukowców z całego świata. Wielu uważa, że te badania mogą mieć implikacje nie tylko dla badania reakcji alergicznych, ale także dla zrozumienia związku między umysłem a ciałem oraz wpływu przekonań na reakcje fizjologiczne. Emily Thompson, znana ekspertka w dziedzinie psychofizjologii, podkreśliła znaczenie tego badania w zrozumieniu, jak nasze myśli i przekonania mogą wpływać na nasze samopoczucie fizyczne.

Japońscy naukowcy planują dalsze badania, mając nadzieję na odkrycie pełnego zakresu tego niezwykłego zjawiska i lepsze zrozumienie leżących u jego podstaw mechanizmów. To przełomowe badanie przygotowało grunt pod przyszłe badania, które mogą dostarczyć ostatecznych odpowiedzi na długotrwałe kontrowersje dotyczące reakcji alergicznych wywołanych obecnością.