Według Stephena Hawkinga, ludzkość musi opuścić Ziemię w ciągu 600 lat

Źródło: pixabay.com

Słynny naukowiec po raz kolejny wystosował ostrzeżenie dla ludzkości. Stephen Hawking wieszczy zagładę naszej cywilizacji, której jednak możemy uniknąć jeśli opuścimy Ziemię i osiedlimy się na innych planetach. Tym razem astrofizyk daje nam maksymalnie 600 lat na przeprowadzkę.

Hawking ostrzegł, że do 2600 roku Ziemia przekształci się w kulę ognia, dlatego jedynym logicznym rozwiązaniem pozostaje kosmiczna emigracja. Naukowiec twierdzi, że z biegiem czasu nasza planeta zostanie przeludniona, a zwiększona konsumpcja energii spowoduje globalną katastrofę. Wielu ekspertów nie zastanawia się nad innymi rozwiązaniami - zamiast zrobić coś, aby uratować Ziemię, proponuje się ucieczkę w kosmos.

Stephen Hawking już od dłuższego czasu dzieli się swoimi katastroficznymi wizjami i ostrzega nas przed robotami, sztuczną inteligencją, a nawet obcymi. W 2015 roku stwierdził, że jesteśmy zagrożeniem dla samych siebie. Kilkukrotnie wypowiadał się również na temat kolonizacji innych planet i podawał różne daty. Kilka lat temu szacował, że nasza cywilizacja nie przetrwa tysiąca lat. Ostatnim razem dał nam tylko 100 lat na opuszczenie Ziemi, a teraz znów zmienił zdanie.

Przeprowadzka w kosmos byłaby dla nas bardzo ryzykowna. Nie bez powodu człowiek narodził się właśnie tutaj na Ziemi. Pozostałe planety w Układzie Słonecznym również nie są przyjazne - na Wenus panują skrajnie wysokie temperatury, zaś Mars nie posiada silnego pola magnetycznego, które chroniłoby nas przed promieniowaniem kosmicznym. Dlatego należałoby zrobić wszystko, aby ratować zwierzęta, nasz gatunek ludzki i Ziemię - nasz dom.