Kostium ze skrzydłami pozwoli człowiekowi latać na Tytanie

Księżyc Tytan - Źródło: NASA/JPL-Caltech/Space Science Institute
Brytyjscy studenci przeanalizowali warunki jakie panują na powierzchni Tytana, jednego z księżyców Saturna. Doszli oni do wniosku, że niewielkie sztuczne skrzydła pozwolą człowiekowi latać w tym obcym świecie niczym ptak.

Obecnie uważa się iż atmosfera jaka panuje na tym księżycu jest podobna do tej na Ziemi. Co prawda Tytan jest znacznie mniejszy od naszej planety i posiada 10-krotnie słabszą grawitację. Atmosfera składa się z azotu i metanu, jednak jest ona gęsta, pojawiają się tam chmury oraz opady metanowego deszczu. Naukowcy wciąż badają czy znajduje się tam życie. Studenci z Wielkiej Brytanii natomiast obliczyli, że przymocowując sztuczne skrzydła do ludzkiego ciała pozwoliłoby to nam swobodnie latać na tym księżycu.

Z obliczeń wynika, że skrzydła te musiałyby mieć powierzchnię 4.7 metra kwadratowego, co odpowiada powierzchni dwóch biurek. Liczba ta dotyczy jednak przeciętnego człowieka, o przeciętnej masie oraz prędkości biegu. W przypadku jamajskiego sprintera, Usaina Bolta, skrzydła mogą mieć powierzchnię jedynie 1.4 metra kwadratowego.

Źródło: http://www.allvoices.com/contributed-news/16256918-students-come-up-with-costume-with-wings---to-fly-on-saturn