DARPA przypadkowo odkryła pierwszy bąbel warp

Źródło: Paramount Pictures

Naukowcy finansowani przez amerykańską agencję rządową DARPA przez przypadek odkryli pierwszy na świecie bąbel czasoprzestrzenny. Z jego pomocą nasze przyszłe statki kosmiczne mogłyby przemieszczać się szybciej od prędkości światła.

W wywiadzie dla The Debrief, dr Harold G. White, były ekspert NASA ds. napędu warp opowiedział o przypadkowym odkryciu. On i jego zespół z Limitless Space Institute (LS) odkryli prawdziwą bańkę czasoprzestrzenną. Niestety badacze nie ujawnili żadnych szczegółów w tej sprawie.

Sam napęd warp został wymyślony na potrzeby serialu "Star Trek". Prędkość warp 1 umożliwia osiąganie prędkości światła w próżni, a kolejne prędkości warp wzrastają w sposób nieliniowy. Jednak w 1994 r. meksykański matematyk Miguel Alcubierre na podstawie swoich obliczeń doszedł do wniosku, że opracowanie napędu warp oraz podróże kosmiczne po Wszechświecie bez naruszania praw fizyki jednak są możliwe.

Według agencji NASA, napęd warp opisywany przez Alcubierrego zapożycza koncepcje z ogólnej teorii względności Alberta Einsteina. Harold G. White twierdzi, że należy zmniejszyć wymagania energetyczne i zmienić materiały, które proponował meksykański matematyk, aby mieć chociaż cień szansy na zbudowanie prawdziwego napędu warp. Zespół liczy, że uda się zaprojektować testowy napęd warp i ustalić, czy spełnia on wymagania, które postawił matematyk Miguel Alcubierre.

Napęd warp wg. Alcubierrego ma działać poprzez tworzenie tzw. bąbla czasoprzestrzennego wokół statku kosmicznego, aby zakrzywić czasoprzestrzeń i zmniejszyć odległość między dwoma punktami. Zjawisko to pozwoliłoby ludzkości przemieszczać się z jednego układu gwiezdnego do drugiego w mgnieniu oka - w porównaniu do współczesnej technologii rakietowej.