Badacze opisali jak będą wyglądać ludzie za 1000 lat. Nie jest to niestety przyjemny widok

Źródło: pixabay.com

Naukowcy z Uniwersytetu Flinders i Uniwersytetu w Adelaide przeprowadzili badanie ewolucji człowieka i doszli do wniosku, że doszło do jej znacznego przyspieszenia. Twierdzą oni wręcz, że zachodzi szybciej niż kiedykolwiek w ciągu ostatnich 250 lat.

Praca naukowa, opublikowana w Journal of Anatomy, wymienia zmiany, które zaszły i wciąż zachodzą w gatunku Homo sapiens. Na ich bazie, naukowcy pokusili się o spekulacje odnośnie tego jak będzie wyglądać człowiek za tysiąc lat.

Jako główną cechę rozwoju, można przyjąć, że wzrost ludzi zacznie oscylować w okolicach dwóch metrów. Wynika to głównie z konsekwentnej poprawy w odżywianiu się ludzi i stale rozwijającej się medycyny. Ponieważ od dawna obserwuje się, że ludzkie szczęki stale się zmniejszają za tysiąc lat ludzkie usta staną się znacznie mniejsze. Uważa się również, że ludzkie ręce i palce staną się dłuższe, a oczy powiększą się, ponieważ rozpoznając emocje, ludzie będą kierować się głównie oczami rozmówcy, a nie mimiką twarzy.

Niepokojącym aspektem tej wizji jest spadek ilości istoty szarej w czaszkach ludzi. Ma on wynikać z aktywnego korzystania z urządzeń elektronicznych i braku konieczności zapamiętywania dużej ilości informacji. Reasumując, ludzie przyszłości zgodnie z tą wizją, mieliby o wiele gorszą pamięć i byliby znacznie mniej inteligentni od obecnych Homo Sapiens. Czy wizja badaczy zrealizuje się w odległej przyszłości? Żadne z nas na całe szczęście i tak się o tym nie przekona.